« Home | Scum-watch: Well, that lasted all of, err, a day..... » | Scum-watch: Two faces, one day. » | Philips justifies her feeble correction. » | Multiculturalism, David Cameron and doing the exac... » | Scum-watch: They're still outting "paedophiles". » | Scum-watch: Yeah, it continues. » | Scum-watch: It had to be a dirty paedo pervert, di... » | Re-evaulating Dacre's Cudlipp. » | News of the Screws screwer set to meet screws. » | Scum-watch: Downplaying Iraq, hypocrisy over priso... » 

Wednesday, January 31, 2007 

Scum-watch: Private Eye on the "Windsor Muslim yobs", heartless Screws journalists, and more.

The Eye provides us with the information of where the correction actually appeared in the paper:



Issue No. 1177 also provides this valuable insight into the ethics (or lack of) of News of the Screws hacks:



Then there's the curious incident of the Sun's overwhelming support for the Dome to house the supercasino which instead went to Manchester:

MANCHESTER was as stunned as anyone after the dubious decision to make it Britain’s gambling capital.

The big question is how it beat London and Blackpool for the money-spinning super-casino.

For all its attractions, Manchester was hardly hot favourite. Most bets were riding on the Dome.

Err, no it wasn't. Most assumed and hoped it was going to Blackpool, which seemed the best bet.

To most people, the Dome was the most sensible and logical location.

After which follows a rant about why giving the casino to Manchester is meant to buy off the locals' votes. That most natural Labour supporters would probably be at best curious or incredulous about this government's addiction to gambling doesn't seem to be worth mentioning. Not that suspecting there was something of a stitch-up is necessarily conspiratorial; BlairWatch lists some good reasons for questioning the line up decided upon.

All becomes clear to why the Sun so favoured the Greenwich bid however. As today's Guardian reports:

Yesterday some in Greenwich said the furore which followed the deputy prime minister's admission may have damaged London's case. The result will also have provoked gloom elsewhere. The Guardian has learned that Rupert Murdoch's News Corp holds a 10% interest in AEG's dome development subsidiary.

Who woulda thunk it?

Labels: , , , , , ,

Share |

Post a Comment

Links to this post

Create a Link

About

  • This is septicisle
profile

Links

    blogspot stats
    Subscribe

     Subscribe in a reader

Archives

Powered by Blogger
and Blogger Templates